EDUKACIJSKI REHABILITATOR (PROFESOR DEFEKTOLOG)
Edukacijski rehabilitator (profesor defektolog) u našoj školi svoje profesionalne aktivnosti realizira kroz neposredni rad s učenicima s teškoćama, njihovim učiteljima i predmetnim nastavnicima, savjetodavni rad s roditeljima/skrbnicima i članovima šire obitelji. Sve planirane aktivnosti realiziraju se u suradnji s ravnateljicom i s drugim djelatnicima škole te kroz suradničko uključivanje u rad učiteljskog/nastavničkog i razrednog vijeća, stručne službe škole, Povjerenstva za utvrđivanje psihofizičkog stanja djeteta/učenika i dr. Timski se pristupa i realizaciji mnogih drugih aktivnosti.
Profesor defektolog surađuje s nadležnim liječnikom školske medicine Službe za školsku i adolescentnu medicinu Nastavnog zavoda za javno zdravstvo „dr. Andrija Štampar“ (ispostava Črnomerec), djelatnicima više različitih podružnica Centra za socijalnu skrb Zagreb, djelatnicima Gradskog ureda za obrazovanje, kulturu i sport, djelatnicima Odjela poludnevnog boravka pri osnovnim školama Centra za pružanje usluga u zajednici Zagreb-Dugave koji provodi preventivne programe produženog stručnog postupka u prostorima naše škole i dr. Edukacijski rehabilitator surađuje s učiteljima/nastavnicima koji provode odgojno obrazovne programe kroz nastavu u Kliničkoj bolnici Sestre Milosrdnice, Vinogradska cesta 29 (privremenom obliku odgoja i obrazovanja za učenike sa zdravstvenim teškoćama na stacionarnom liječenju ili liječenju u dnevnoj bolnici).
Autorice Kudek Mirošević, Granić (2014.) smatraju da se specifična podrška edukacijskog rehabilitatora – stručnog suradnika ostvaruje u obliku:
- individualnog i skupnog edukacijsko-rehabilitacijskog rada s ciljem ublažavanja ili uklanjanja posljedica teškoća u odgojno-obrazovnom području;
- poticanja djeteta u primjeni suportivnih metoda i tehnika u radu (kod učenika sa senzoričkim teškoćama);
- izrade programa praćenja i procjene napretka učenika s teškoćama;
- rada na individualiziranim odgojno-obrazovnim edukacijskim programima;
- savjetodavne podrške učiteljima/nastavnicima u primjeni didaktičko-metodičkih postupaka s obzirom na oblike, metode, sredstva, sadržaje i zahtjeve koje mogu koristiti u radu s učenicima u odgojno-obrazovnom procesu, kroz konstantnu evaluaciju i samoevaluaciju;
- savjetovanja roditelja učenika o tome kako treba postupati i raditi s djetetom u roditeljskom domu (svladavanje školskog gradiva, socijalne vještine…) i dr.
Stručni suradnik edukacijski rehabilitator kontinuirano se stručno i profesionalno usavršava.
EDUKACIJSKI REHABILITATOR (PROFESOR DEFEKTOLOG)
Edukacijski rehabilitator (profesor defektolog) u našoj školi svoje profesionalne aktivnosti realizira kroz neposredni rad s učenicima s teškoćama, njihovim učiteljima i predmetnim nastavnicima, savjetodavni rad s roditeljima/skrbnicima i članovima šire obitelji. Sve planirane aktivnosti realiziraju se u suradnji s ravnateljicom i s drugim djelatnicima škole te kroz suradničko uključivanje u rad učiteljskog/nastavničkog i razrednog vijeća, stručne službe škole, Povjerenstva za utvrđivanje psihofizičkog stanja djeteta/učenika i dr. Timski se pristupa i realizaciji mnogih drugih aktivnosti.
Profesor defektolog surađuje s nadležnim liječnikom školske medicine Službe za školsku i adolescentnu medicinu Nastavnog zavoda za javno zdravstvo „dr. Andrija Štampar“ (ispostava Črnomerec), djelatnicima više različitih podružnica Centra za socijalnu skrb Zagreb, djelatnicima Gradskog ureda za obrazovanje, kulturu i sport, djelatnicima Odjela poludnevnog boravka pri osnovnim školama Centra za pružanje usluga u zajednici Zagreb-Dugave koji provodi preventivne programe produženog stručnog postupka u prostorima naše škole i dr. Edukacijski rehabilitator surađuje s učiteljima/nastavnicima koji provode odgojno obrazovne programe kroz nastavu u Kliničkoj bolnici Sestre Milosrdnice, Vinogradska cesta 29 (privremenom obliku odgoja i obrazovanja za učenike sa zdravstvenim teškoćama na stacionarnom liječenju ili liječenju u dnevnoj bolnici).
Autorice Kudek Mirošević, Granić (2014.) smatraju da se specifična podrška edukacijskog rehabilitatora – stručnog suradnika ostvaruje u obliku:
- individualnog i skupnog edukacijsko-rehabilitacijskog rada s ciljem ublažavanja ili uklanjanja posljedica teškoća u odgojno-obrazovnom području;
- poticanja djeteta u primjeni suportivnih metoda i tehnika u radu (kod učenika sa senzoričkim teškoćama);
- izrade programa praćenja i procjene napretka učenika s teškoćama;
- rada na individualiziranim odgojno-obrazovnim edukacijskim programima;
- savjetodavne podrške učiteljima/nastavnicima u primjeni didaktičko-metodičkih postupaka s obzirom na oblike, metode, sredstva, sadržaje i zahtjeve koje mogu koristiti u radu s učenicima u odgojno-obrazovnom procesu, kroz konstantnu evaluaciju i samoevaluaciju;
- savjetovanja roditelja učenika o tome kako treba postupati i raditi s djetetom u roditeljskom domu (svladavanje školskog gradiva, socijalne vještine…) i dr.
Stručni suradnik edukacijski rehabilitator kontinuirano se stručno i profesionalno usavršava.