KOMPETENCIJE I POSLOVI PSIHOLOGA - PODRUČJA DJELOVANJA

Rad školskog psihologa zasniva se na Statutu Hrvatske psihološke komore, kojemu je glavni cilj razvoj obrazovanja usmjerenog na učenika te razvoj temeljnih kompetencija potrebnih za cijeloživotno učenje.
Školski psiholog pomaže učenicima, nastavnicima i roditeljima što kvalitetnije razviti svoje potencijale, održati svoje psihološko zdravlje, razviti interpersonalne i socijalne vještine te adekvatno donositi odluke vezane za obrazovanje i buduće zvanje učenika.

  • Prepoznati individualne potrebe te provoditi savjetovanja (individualna i grupna)

  • Obavljati psihološku procjenu učenikovih mogućnosti (polazak djeteta u osnovnu školu)

  • Dijagnosticirati specifične poteškoće (neadekvatne strategije učenja, problemi s koncentracijom, ispitna anksioznost i slično) te pomoći u postizanju boljeg školskog uspjeha

  • Prepoznati darovite učenike i razviti programe za poticanje njihovih sposobnosti

  • Prepoznati poteškoće u ponašanju, emocionalne, obiteljske, vršnjačke poteškoće te pomoći učenicima da ih prevladaju

  • Pomoći učenicima razviti adekvatne mehanizme suočavanja sa stresnim situacijama

  • Razvijati i provoditi preventivne programe (zlostavljanje djece, programi za jačanje samopoštovanja, samopouzdanja, učenje socijalnih vještina i slično)

  • Prepoznati individualne potrebe te provoditi savjetovanja (individualna i grupna)

  • Pomoći roditeljima prepoznati i razumjeti razvojne i individualne potrebe djeteta

  • Pomoći roditeljima u razvijanju adekvatnih oblika komunikacije i vještina koje bi pridonijele uspješnom obrazovanju djeteta

  • Educirati roditelje iz različitih područja psihologije

  • Pomoći roditeljima u uključivanje u rad i život škole te uspostavljanju kontakta s vanjskim institucijama potrebnih djetetu

  • Uvesti i promovirati različite metode rada koje potiču kreativnost

  • Pomoći nastavnicima prepoznati i razumjeti razvojne i individualne potrebe učenika

  • Educirati nastavnike iz različitih područja psihologije

  • Pomoći nastavnicima identificirati teškoće u razrednoj klimi, uspješnosti, načinu rada