ŠKOLSKA KNJIŽNICA

Sukladno članku 55. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (NN 87/2008.) svaka škola ima knjižnicu. Djelatnost školske knjižnice sastavni je dio odgojno-obrazovnog i knjižničnog sustava i izravno je uključena u nastavni proces i učenje. Školska knjižnica pruža obavijesti i spoznaje bitne za uspješno uključivanje u suvremeno društvo koje se temelji na znanju i informaciji. Školska knjižnica poučava učenike vještinama za cjeloživotno učenje, razvija njihovu maštu i osposobljava ih za život odgovornih građana.
Nositelj programa rada je stručni suradnik knjižničar koji će knjižnicu učiniti kulturnim središtem škole i jezgrom odgojno-obrazovnog procesa. Knjižničar planira i programira rad, priprema se i obavlja poslove u neposrednome pedagoškom radu, stručno-knjižnične i informacijsko-referalne poslove te poslove vezane uz kulturnu i javnu djelatnost škole, stručno se usavršava, surađuje s matičnim službama, knjižnicama, knjižarima i nakladnicima te obavlja druge poslove vezane uz rad školske knjižnice. Provodi kontinuirani program poučavanja i osposobljavanja učenika za samostalni rad na izvorima informacija i znanja te potiče uporabu knjiga i drugih informacijskih medija u knjižnici. Posjeduje znanje i vještine potrebne za pružanje informacija i rješavanje informacijskih problema kao i stručnost za korištenje različitih izvora, kako tiskanih tako i elektroničkih. 

Djelatnost školske knjižnice

  • neposredna odgojno-obrazovna djelatnost

  • stručna knjižnična djelatnost

  • kulturna i javna djelatnost.

Knjižnična djelatnost: Propisi.

Zadaće školske knjižnice

  • razvijati kod učenika ljubav prema knjizi kao izvoru znanja

  • stvoriti od učenika čitatelja i omogućiti mu prostor za samostalni rad u knjižnici

  • učeniku stvoriti uvjete za učenje, olakšati mu proces učenja i snalaženja u moru informacija

  • osigurati mu prostor za rad u knjižnici izvan redovne nastave kroz izvannastavne aktivnosti vezane uz knjižnicu 

  • osigurati mu i dati na uporabu sve izvore informacija

  • objasniti mu značaj i način korištenja različitih izvora znanja

  • upućivati učenika u tehnike i metode samostalnog istraživačkog rada

  • poučiti ih kako samostalno obraditi zadanu temu, napisati referat

  • poticati kod učenika kreativnost i inventivnost

  • razvijati kod učenika svijest o vrijednostima nacionalne kulture, posebno jezika, umjetnosti i znanosti te vrijednosti multikulturalnosti

  • promicati prava djeteta kroz program rada knjižnice

  • od knjižnice stvoriti okružje za razonodu i učenje koje je privlačno i ugodno i dostupno svima bez straha i predrasuda

  • omogućiti svakome da se u tome prostoru osjeća dobrodošlo

Knjižnične usluge i aktivnosti

U knjižnici se može:

  • posuđivati knjige i slikovnice

  • čitati časopise

  • igrati društvene igre

  • koristiti stručna i priručna građa

  • pisati zadaća, referati i sl.

U knjižnici se:

  • održavaju književni susreti

  • održavaju nastavni sati

  • postavljaju izložbe

  • organiziraju aktivnosti za poticanje čitanja

  • organiziraju predavanja i kreativne radionice