Stručni suradnici obavljaju neposredan odgojno-obrazovni rad s učenicima te stručno-razvojne i koordinacijske poslove. To su pedagog, psiholog, knjižničar te stručnjak edukacijsko-rehabilitacijskog profila.
Stručni suradnici u školskoj ustanovi ostvaruju sljedeće zadaće:
potiču usvajanje vrijednosti, stavova i navika koje omogućavaju cjelovit razvoj osobnosti učenika,
prate razvoj i odgojno-obrazovna postignuća učenika,
sudjeluju u provođenju zdravstvene i socijalne skrbi učenika,
profesionalno informiraju i usmjeravaju učenike u skladu s njihovim potrebama, interesima i sposobnostima,
pružaju savjetodavnu pomoć učenicima, roditeljima, učiteljima, stručnim tijelima i drugim sudionicima odgojno-obrazovne djelatnosti /procesa,
sudjeluju u uvođenju pripravnika u samostalni odgojno-obrazovni rad,
sudjeluju u stručnom usavršavanju odgojno obrazovnih djelatnika,
istražuju potrebe za kvalitetnu organizaciju odgojno-obrazovnoga rada,
istražuju i analiziraju pojedine pedagoške / psihološke / defektološke pojavnosti (programa, akcija, odgojno-obrazovnih postignuća, pedagoškog standarda) i drugih sastavnica odgojno-obrazovne djelatnosti/procesa,
rade na povezivanju škole s lokalnom i širom zajednicom,
uvode i prate inovacije u svim sastavnicama odgojno-obrazovne djelatnosti/procesa,
prate nove spoznaje iz područja pedagogije / psihologije / defektologije i njihovu primjenu u nastavnom i školskom radu,
uspostavljaju i razvijaju sustav informatičke i dokumentacijske djelatnosti radi evidencije i unaprjeđivanja osobnoga rada te rada škole,
provode vrjednovanje i samovrjednovanje rada sudionika odgojno-obrazovne djelatnosti/procesa u školi.
Rad pedagoga, psihologa, defektologa, socijalnoga radnika i knjižničara usmjeren je na sva područja odgojno-obrazovne djelatnosti i sudionike koji sudjeluju u ostvarivanju ciljeva osnovne škole.
Ta područja su:
pripremanje školskih odgojno-obrazovnih programa i njihove realizacije,
neposredno sudjelovanje u odgojno-obrazovnom procesu,
vrjednovanje odgojno-obrazovnih rezultata, provođenje studijskih analiza, istraživanja i projekata,
stalni stručni razvoj nositelja odgojno-obrazovne djelatnosti u školi,
knjižnično-informacijska i dokumentacijska djelatnost.